2011?

by sharina.

2011?
Tahun keramat beb! PMR is waiting for us Olantianz! Get ready to fight for it!


Kepada semua,
kita kena ingat, yang kat dalam dunia ni, tak ada satu apa pun yang mustahil dengan izin Allah. insyaAllah, kita akan dapat tewaskan batch2 sebelum kita dengan mendapat 100% 9A. tapi kita kena ingat jugak yang semua kejayaan bermula dari usaha yang gigih dan berterusan. kita semua kena terus istiqamah dalam setiap apa yang kita lakukan, jangan putus asa, jangan bersedih atas apa yang terjadi, sebab setiap kejadian punya hikmahnya yang tersendiri, kan?

contohnya kalau kita gagal or tak dapat apa yang kita nak sedangkan kita dah berusaha untuk dapatkannya.. mungkin Allah simpan kita punya kejayaan tu untuk hari2 kemudian? siapa tahu kan? atau mungkin Allah tanak kita riak and then kita pun akan stop belajar dan yakin yang kita ni memang pelajar cemerlanglah bagai dan memang tanak belajar dah lepas tu. siapa tahu kan? Allahlah yang pegang segala ketentuan.

kan Allah dah cakap, boleh jadi apa yang kita suka tu satu keburukan untuk kita manakala apa yang kita bencikan tu baik untuk kita. kadang2 kita pun kena stop and think about all the things that are happening around us. kita pun tak boleh nak selama-lamanya jadi budak kecik dan memang tak matang langsung kan? bak kata ayah dan mak aku, lama-lama orang benci tau?

dan jangan lupa untuk membantu para-para kawan-kawan kite yang lemah dalam pembelajaran ni, macam aku. haha, contohnye math, bagi spe2 yang math dapat A++++ tu tolong2lah kami-kami yang memang susah betul nak score math tu. lagi2 kalau kertas tu teacher Zairene yg buat, mmg hampeh la kitorang tk dpt nak jawab bebb.

haha, akhir kalam, jom kite same2 berusaha dan berganding bahu serta bertungkus lumus dalam mencapai apa yang kita impikan. good luck sume!

may Allah bless ^^

Love to hear what you think!